GENUINE AUTO PARTS SRL ofera mai departe garantia oferita de catre producatorul produselor, pentru toate articolele comercializate atat pe site cat si in punctele de desfacere. Produsele care fac obiectul garantiei, sunt garantate pentru defecte ce pot aparea in perioada de garantie. Termenul de garantie pentru vicii ascunse si/sau pentru conformitatea produselor de schimb si a produselor de origine decurge de la data vanzarii catre consumator a acestora. Termenul difera de la produs la produs, astfel:
- becuri - 3 luni
- stegatoare de parbriz - 6 luni
- produse reconditionate (casete de directie, pompe, turbosuflante, etc) - 12 luni
- acumulatori - 24 luni
- acumulatori pentru masini de scoala/taxi, pentru vehicule comerciale si motociclete - 12 luni
- anvelope - 2 ani sau pana la atingerea benzii de rulare de 1.6mm
- piesele compontete si conexe ale suspensiei si directiei in cazul masinilor de scoala/taxi - 3 luni
- toate celalalte produse - 24 luni
- consumabile si lichide, paste de polish, consumabile de vopsitorie - 0 luni
Daca produsul nu este in stare de functionare asa cum s-a garantat, remediile vor consta in aceasta ordine:
- repararea produsului de catre producatorul acestuia
- inlocuirea produsului, daca nu s-a reusit repararea produsului
- restituirea pretului de cumparare, daca produsul nu se poate inlocui (nu mai este in fabricatie, nu mai este disponibil in stoc).
In nici un caz GENUINE AUTO PARTS SRL nu va fi supusa platirii oricaror daune ce depasesc pretul de cumparare al produslui.
Piesele auto defectate in perioada de garantie, vor fi returnate insotite de urmatoarele documente:
- copie factura (factura este tot timpul lipita pe coletul extern, impreuna cu AWB-ul) + bon fiscal sau chitanta curier, dupa caz
- copie dupa certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a autovehicului al carui produs sau material fac obiectul garantiei
- copie care atesta valabilitatea inspectiei tehnice periodice
- dovada montarii pieselor intr-un service autorizat R.A.R. (deviz montaj) pentru tipul de motor si tipul de operatiunie/lucrare, precum si documentele fiscale aferente emise de unitatea de service auto (factura, bon fiscal) - Se obtine in momentul montarii pieselor intr-un service autorizat R.A.R.
- nota de constantare a lipsei de conformitatea sau a viciului ascuns a produsului/materialului emisa de unitatea de service auto - Se obtine in momentul in care se constata defectul piesei, oricand in perioada de garantie. Nu este necesar ca service-ul sa fie acelasi service ca si cel care a montat piesa, insa este necesar sa fie autorizat R.A.R.
ATENTIE! Fara aceste documente garantia nu va fi acceptata de catre producator. Va rugam pastrati aceste documente pe toata durata garantiei produselor.
Produsele de polish/vopsitorie auto defecatate in perioada de garantie, vor fi returnate insotite de urmatoarele documente:
- copie factura (factura este tot timpul lipita pe coletul extern, impreuna cu AWB-ul) + bon fiscal sau chitanta curier
Modalitati de asigurare a garantiei:
- in cazul lipsei conformitatii/viicilor ascunse, constate sau aparute in perioada de garantie a produslui sau materialului, consumatorul poate solicita repararea sau inlocuirea acestuia.
- furnizorii si/sau producatorii cu care GENUINE AUTO PARTS SRL colaboreaza, vor analiza cererea clientului si vor repara sau inlocui in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii produsului ce face obiectul cererii de garantie, produsele sau materialele neconforme, prin intermediul GENUINE AUTO PARTS SRL.
- cererea de garantie va fi adresata direct furnizorului si/sau producatorului, in urma instructiunilor primite de la GENUINE AUTO PARTS SRL
- daca din diverse motive furnizorul si/sau producatorul produsului nu pot asigura repararea si/sau inlocuirea produselor in termenul de mai sus, se vor acorda consumatorului masuri reparatorii echivalente, conform art. 11 din Legea nr 449/2003.
- in cazul in care solicitarea de garantie este neintemeiata, consumatorul va suporta cheltuielile aferente cercetarii/expertizarii produsului/materialului reclamat ca fiind neconform ori cu vicii ascunse (costuri de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, ambalare)
- produsele si materialele inlocuite in perioada de garantie devin propietatea GENUINE AUTO PARTS SRL si vor fi predate in momentul in care incepe derularea cererii de garantie.
Situatii in care NU se acorda garantia sau care conduc la iesirea din garantie a produslui:
- produsul a fost cumparat de la alt comerciant si nu de la GENUINE AUTO PARTS SRL
- consumatorul a comandat in mod gresit produsul, nu a pus la dispozitia noastra date de identificare sau le-a transmis incorect
- consumatorul solicita garantia in afara termenului mentionat mai sus
- produsul a fost utilizat in alte scopuri sau pe alte vehicule decat cele indicate de producator
- produsele nu au fost montate intr-o unitate de service auto autorizata sau au fost efectuate fara scule ori dispozitive adevcate, fara respectarea tehnologiei de lucru stabilita de constructorul vehicului sau fabricantului produsului.
- produsul a fost montat incorect sau impreana cu piese conexe uzate, neconforme cu specificatiile producatorului, defecte sau modificate
- uzura sau defectul produsului se datoreaza suprasolicitarii, intreinterii sau reglajelor periodice necorespunzatoare, ori a interventiilor neautorizate asupra produslui
- produsul prezinta urme de lovituri, socuri mecanice, zgarieturi, rupturi, fisuri, indoituri, deformari care nu ii sunt imputabile sau a suferite actiunea unor factori extremi procesului normal de functionare
- vehiculul pe care a fost montat produsul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, mecanice, electrice); situatii provocate de hazard, starea drumurilor si conducerea autovehicului: impact cu corpuri dure si taieturi accidentale, frecari laterale sau cenrale cu efecte de uzura si dezolvare caldura, continuarea rulajului cu diferite corpuri taioase
- vehiculul pe care a fost montat produsul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare: porniri cu robot sau prin tractare, depasirea greutatii maxime admise, competitii sportive, raliuri, drifturi
- instalarea neautorizata pe vehiculde echipamente altele decat cele din echiparea din fabrica care ar putea afecta functionalitatea produslui reclamat
- deteriorarea ori distrugerea produslui din culpa consumatorului datorita transportului, manipularii, depozitarii, pastrarii, utilizarii, exploatarii nercorespunzatoare, ori a contactului cu produse chimice agresive sau apropierii de surse de caldura
- seria/marcajul/codul constructiv sau de identificare al produslui a fost sters sau acesta prezinta marcari ori stantari artizanale
- demontarea in parti componente sau subansamble a produselor, ori deteriorarea sigiilor aplicate de producator, acolo unde este cazul
- piesa s-a defectat datorita altor cauze din sistemul din care face parte (spre ex: Garantie ceurata pentru un filtru DPF care s-a infundat datorita unei valve EGR care nu functioneaza corect)
- defectarea produselor datorita prezentei corpurilor straine, prafului, mizeriei in zonele de functionare a acestora (sistemul de ungere, hidraulic, admisie, etc.)
- nerespectarea intervalului si a programului de revizii tehnice, stabiite de constructorul vehiculului